Lilypie Third Birthday tickers
Create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, December 18, 2009

Salam Maal Hijrah

Hollaa...

Salam Maal Jijrah buat seluruh muslimin & muslimat di dunia..
happy new year bro & sisters..

mcm rakyat m'sia yg lain..apa yg best pasal maal hijrah ni adalah dapat cuti public holiday..yeayyy..
bley bagun lambat- dan bermalas-malasan di rumah..yelah, arini je last day aku dapat bermalas...mulai esok,my hectic days will start over again since the new semester starts tomorrow..classes to attend, assignment to finished and the horrible part- sem ni aku dah start buat final project..ntah apa yg tajuk yg akan aku pilih gamaknya..tak tau nak pilih lecturer mana...nak amik power atau hi-voltage...??haish..risau betul..

back to our topic..alhamdulillah, baru-baru ini, aku baru jer melalui satu penghijrahan..
penghijrahan yg membuatkan suami ku tersayang tersenyum dan tak lekang dibibirnya memuji " sayang comel la arini.."

seperti mana janji ku sebelum sah menjadi isterinya untuk pakai tudung bila dah kawen sok..akhirnya mulai 3 ramadhan 1430H , aku telah mula pakai tudung..satu penghijrahan besar dalam hidupku..bukan kerana janjiku semata-mata, tetapi aku rasa bila lagi,kalau bukan sekarang..kesian plak kat hubby kena tanggung dosa kerana tidak mendidik isterinya utk menjadi muslimah yang sejati..cewahh..

kenapa 3 ramadhan? sebab tak beli tudung lagi 1 ramadhan tu..hahaha..2 ramadhan tak keluar rumah..so, mlm 2 ramadhan tu, adalah hubby dok tanya-tanya..dgn ayat2 bunga..memujuk aku utk menunaikan janjiku..tapi aku saje buat ngelak-ngelak dgn soalan dia..konon nak bg surprise pagi esok time nak gi keje(padahal mmg aku dah niat nak pakai pagi sok)

so, pagi 3 ramadhan tu, masa tgh bersiap,hubby masih tido coz dia keje mlm..bila aku kejutkan dia ,nak salam nak gi keje dah..terkejut dia & tersenyum lebar dia tgk aku pakai tudung..seronok sgt gayanya...

dan mulah saat penghijrahan aku..bila sampai opis, mmg ramai yg terkejut..segan gak..takpelah...benda baik..apa nak dimalukan..

cuma memula ni,aku mcm tak berapa selesa, coz kepala ku dah la besar, bila pakai tudung, nampak lagi tembam...ramai gak tegur nampak tembam & berisi..sedih gak..takpelah,yang penting, dapat membuatkan suami terchenta gembira,& dapat pahala..insyaAllah..


Adios

2 comments:

Anonymous said...

eh!
yeke??
haish..xtau sgt la citer kalau da lama xjenguk blog nih

tahniah!
waaah rugi raya ritu xdpt jumpe!
nak jumpe nak jumpe!

=D -ain-

ajan said...

congratulations! =D
I'm proud of you!